Wednesday, May 18, 2016

Apex yakin kemampuan Popov

PENJAGA gol utama Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat menganggap kehadiran jurulatih baharu, Velizar Popov mampu membawa pasukannya keluar dari prestasi tidak menentu dalam saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini.
 
Khairul Fahmi atau dikenali Apex berkata, walaupun Popov baru mengendalikan latihan pasukan itu tiga hari lalu, dia dan rakannya tidak mempunyai masalah mengikuti sistem latihan diterap pengendali itu .

“Pertukaran jurulatih perkara biasa dalam bola sepak. Sejujurnya kami sangat gembira dengan corak latihan yang digunakan jurulatih (Popov) itu walaupun dia baru beberapa hari bersama pasukan ini.

“Malah saya lihat rakan-rakan begitu seronok mengikuti sesi latihan di bawah kendalian dia tambahan pula moral pasukan berada pada tahap tertinggi untuk menghadapi Selangor, Rabu ini,” katanya.

Kemampuan Popov yang merupakan bekas pengemudi skuad kebangsaan Maldives tahun lalu akan diuji apabila Kelantan turun berdepan, Selangor pada aksi terakhir pusingan pertama Liga Super di Stadium Shah Alam, malam esok.

Penjaga gawang berusia 27 tahun itu memberitahu, dia berjanji akan bantu pasukannya mencipta kemenangan pertama di gelanggang lawan dalam pertemuan itu.

“Memang benar Kelantan tidak pernah menang di tempat lawan sepanjang saingan musim ini. Saya percaya pertemuan menentang Selangor jadi titik kebangkitan  kita melakar kemenangan sulung itu,” katanya.

--- SINAR HARIAN