Thursday, January 5, 2012

Khairul Fahmi janji fokus karier

MAZRAM IDZAM RIDZAL MAHMUD
5 Januari 2012
Khairul Fahmi janji fokus karier
$entry.content.caption.value
 
TAHUN penuh kontroversi sudah pun ditinggalkan dan kehadiran 2012 menjanjikan kelainan bagi penjaga gol utama Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat dalam perjalanan kariernya.

Penjaga gol yang bakal menginjak usia 23 tahun Sabtu ini berjanji menampilkan aksi kelas tersendiri sambil meletakkan kepentingan kerjaya mengatasi segalanya dalam karier.

“Fokus saya kerjaya dan mempertahankan kejuaraan Piala Sultan Ahmad Shah pada pertemuan dengan Negeri Sembilan dalam perlawanan Sumbangsih Sabtu ini sebagai hadiah hari jadi ke-23 yang jatuh pada hari tersebut.

“Saya tidak memikirkan perkara lain selain kerjaya. Semua pemain termasuk saya mengimpikan untuk mempertahankan kejuaraan tambahan pula kita baru sekali menang piala tersebut.

Jadi saya dan rakan-rakan sudah bersedia untuk membawa piala tersebut sekali lagi ke Kota Bharu. Soal jodoh, semua itu ketentuan Allah,” katanya Majlis Penyerahan Kunci Rumah oleh Kerajaan Negeri Kelantan yang disampaikan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Taman Kurnia Jaya, Pengkalan Chepa semalam.

Khairul Fahmi atau lebih dikenali Apex apabila menerima hadiah berupa rumah baru yang disumbangkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan yang bernilai RM200,000 bagi menghargai kecemerlangannya membantu skuad bola sepak kebangsaan menjulang kejuaraan pertama Piala AFF Suzuki penghujung 2010.

Majlis Penyerahan Kunci Rumah tersebut disempurnakan sendiri Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan berlangsung di Taman Kurnia Jaya, Pengkalan Chepa dan beliau berharap kecemerlangan Apex sebagai anak jati negeri di dalam sukan bola sepak dapat diteruskan sehingga ke peringkat lebih tinggi.

“Ini merupakan tanda penghargaan kepada beliau dan mana-mana anak jati negeri ini yang berjaya kita tetap akan bagi hadiah dan kejayaan Apex merupakan salah satu daripadanya. Saya berharap beliau terus berjaya dalam bidang bola sepak ini,” katanya.

--- SINAR HARIAN