Tak ada masalah tanpa Nwakaeme  
Mohd Norfarhan (kanan) yakin rakan sepasukannya mampu beraksi cemerlang tanpa kelibat Dickson Nwakaeme apabila Kelantan melayan kunjungan Negeri Sembilan di Kota Bharu, malam esok.
PEMAIN sayap Kelantan, Mohd Norfarhan Muhammad menyifatkan ketiadaan Dickson Nwakaeme bukan masalah bagi pasukannya dalam menanti kunjungan Negeri Sembilan pada aksi pusingan kedua peringkat kumpulan Piala Malaysia di Kota Bharu, malam esok.

Mohd Norfarhan berkata, ini dibuktikan apabila pasukannya pernah mencatatkan beberapa kemenangan dalam saingan Liga Super sepanjang musim ini tanpa kelibat penyerang import Nigeria itu.

“Memang sedikit terasa apabila Nwakaeme tiada, namun saya percaya ini peluang terbaik bagi pemain tempatan untuk membuktikan kehebatan mereka. Kita ada ramai penyerang yang mampu mengisi kekosongan ditinggalkan beliau.

“Saya yakin kita dapat melakukan sesuatu dalam perlawanan ini dengan syarat rangkaian jentera serangan perlu memanfaatkan setiap peluang terhidang,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Pemain kelahiran Terengganu itu turut yakin Indra Putra Mahayuddin dan Ahmad Fakri Saarani mampu membentuk gandingan mantap selaku penggempur berbisa The Red Warriors seandainya mereka menjadi pilihan pengendali, Bojan Hodak pada pertemuan malam esok.

Mengulas aksi timbal balas, Norfarhan berkata, pasukannya perlu meningkatkan usaha untuk meraih tiga mata memandangkan Negeri Sembilan sudah membuktikan kemampuan apabila mengikat pasukannya seri 1-1 dalam perlawanan tempoh hari.

--- SINAR HARIAN